http://picasion.com/gl/4E3Q/

Princess AK
Princess AK, who?

Click the image below for stuff, diaries, linkies, and my biodata .



Diaries Owner Linkies What I have

Assalamualaikum, Hi to all. I am Princess AK the owner of the blog. Don't forget to follow my blog! Thanks for visited my blog! I'll follow and visit you back!


Leave your footprint!


Tinggalkan korang punya tapak kaki kat sini. :) DO NOT! - No harsh words to each other - Do not fighting to each other DO - Sopan santun - Guna bahasa yang baik :) You May Do - You can bash me. - You can hate me. BUT YOU CANT DO IT TO OTHER VISITOR. Thank you!


Southeast Asia,here I come ! - Part 1

   Yaww ! Ehem,Assalamualaikum ^^ Baca tajuk tu baca baca . Buat korang yang tak tau Southeast Asia tu apa,Southeast Asia tu Asia Tenggara. Tak tau jugak Asia Tenggara tu apa ? Pergi bukak balik buku Kajian Tempatan darjah 5 :P Tak pun senang senang,engko cari je dekat google,sekarang ni kan dah moden ! Iya dok ? Kuikuikui .

  Entri kali ni,bukan tentang aku yang pergi merantau ke seluruh Asia Tenggara,but tentang Encik Mat Yusof,atau lebih mesra dipanggil Cikgu Mat.Iaitu ayah aku sendiri ^^ Aku interview tentang pengalaman dia merantau ke seluruh Asia Tenggara seorang diri ^^

   Hihu,macam best pulak interview orang ni . Tapi oleh sebab aku ni pemalu sikit,aku interviewlah ayah aku. Tapi taklah formal,sebab dia ni jenis tak lekat di rumah -.- Kejap melompat ke sana kejap melompat ke sini, sibuk bebeno ayah daku ini .. Haihh ... *geleng kepala*
 
 
With my parents.
Haa~ Yang pakai baju merah tu adalah Cikgu Mat , aka ayah aku ^^ Dia nii,memang tak pandai bergambar betull -.- Tolong abaikan gaya ayah aku tu . dan abaikan jugak muka aku yang penat huhu ...





   Haa,entri kali ni,aku nak intro dulu pasal ayah aku. Nanti blur pulak,tak faham pulak hurmmm ... So mohon baca k ^^

 Nama : Mat Yusof Bin Mat Ail
Umur : 53 tahun
Kerjaya : Cikgu (Tetap)
Kerja sampingan : Membaiki alatan eletronik, Menjadi pemandu pelancong dan menyewakan van ~~

  Untuk pengetahuan korang semua,ayah aku ni, ada dalam 6  buah van di bawah jagaannya *cehwah* manakala, jika bercampur dengan kawan dia yang ada di seluruh semenanjung Malaysia,dalam~ 20 + macam tu .

     Cikgu Mat ni jugak adalah seorang pemandu pelancong.Kalau cuti sekolah,memang tak lekat di rumah ! Biasanya,kalau tak dia yang bawa orang,dia akan minta kawan kawan dia yang bawak orang tu ^^ Dia akan aturkanlah,pakej pelancongan nak yang macam mana.

          Contoh : -
  •  Pakej Krabi - Phuket (ada harga tertentu.harga sewa van sahaja atau sewa van dan pemandu adalah berbeza)
  • Pakej ke Indonesia (Cikgu Mat atau orangnya akan ikut sekali , atau akan serahkan kepada agent di sana . Harga pakej lengkap dengan makanan *kalau rombongan or whatever* penginapan dan pengangkutanlah) 
  • Kalau nak arrange hotel saja and tempat pelancongan saja or what ever, pun boleh. Cikgu Mat dan sahabat sahabatnya akan sedaya upaya mengikut kehendak pelanggan ^ ^
Untuk maklumat lanjut sila follow beliau di - Facebook Cikgu Mat  

Kat sini,korang bebas nak tanya apa apa pun ^^

WARNING! DILARANG SAMA SEKALI MESEJ UNTUK MENGORAT,BERMAIN MAIN ATAU APA APA SAHAJA YANG TIDAK BERKENAAN DENGAN URUSNIAGA.

Kalau ada minah mana mana yang gatal nak laki orang kacau Cikgu Mat , I smackdown you! Okey ? Muahhahaha! Jangan main main dengan Aini Khadijah,walaupun kuat berangan tapi sangat power dalam bab smackdown manusia yang tak berguna muehehehe...!


Antara tempat yang aku dah ikut Cikgu Mat pergi adalah : -


  1. Koh Lanta (Pulau) , Thailand
  2. Hatyai,Thailand ( sesuai untuk shopping)
  3. Krabi , Thailand
  4. Phuket , Thailand
  5. Koh Samui (juga pulau) , Thailand
  6. Medan , Indonesia (tempat shopping)
  7. Bandung,Indonesia
  8. Jakarta , Indonesia
  9. Surabaya , Indonesia
  10. Vietnam (tempat kurang pasti ) 

  tet! cukuplah cerita tentang benda ni. Kita ke topik utama! CIKGU MAT MERANTAU SEORANG DIRI DI ASIA TENGGARA.

   Dann ~

BERSAMBUNG!!

Jangan marah >< See you next entri ! ^^




Labels: , , , , ,


Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Princess AK