http://picasion.com/gl/4E3Q/

Princess AK
Princess AK, who?

Click the image below for stuff, diaries, linkies, and my biodata .



Diaries Owner Linkies What I have

Assalamualaikum, Hi to all. I am Princess AK the owner of the blog. Don't forget to follow my blog! Thanks for visited my blog! I'll follow and visit you back!


Leave your footprint!


Tinggalkan korang punya tapak kaki kat sini. :) DO NOT! - No harsh words to each other - Do not fighting to each other DO - Sopan santun - Guna bahasa yang baik :) You May Do - You can bash me. - You can hate me. BUT YOU CANT DO IT TO OTHER VISITOR. Thank you!


Ayo Tinggalkan Dia - Encik Mimpi (lirik) (short stories version)

gif maker

 STORY TIME 

  Azmim dan Rayyan melangkah keluar dari dewan kuliah. Sambil rancak bersembang, mereka berjalan menuju ke dewan makan. Perut asyik berbunyi 'krukk kriukk kruukk' saja. 

  Dalam keralitan mereka berbual, tiba tiba, Azmim terlanggar seorang gadis yang cantik rupa parasnya. Habis berterabur buku-buku gadis itu. 

  "Alamak! Sorry sorry! Saya tak nampak tadi! Ralit bersembang!" Azmim meminta maaf sambil tangannya membantu mengutip buku-buku itu.

 " Tak apa, saya pun salah jugak. Tak tengok kiri kanan." Gadis itu tersenyum. Azmim terpana seketika.

  "Eh, apa yang lambat sangat ni? I dah sampai kat depan tu dah. Nak pergi ke tak ni?" Seorang lelaki menegur gadis itu. 

  "Sorry la you, buku I terjatuh tadi. I terlanggar dia ni tadi." Gadis itu menunduk takut. 

 " Eh Azmina, kau buta ke sampai terlanggar orang bagai? Mata tu letak kat mana?!" Lelaki itu meninggikan suraranya.

 "Err bro, janganlah marah Azmina ni. Saya pun salah jugak tadi." Azmim cepat cepat menenangkan lelaki itu. "Apa apapun, saya Azmim." Azmim menghulurkan tangannya.

 "Nama aku Iqbal." Iqbal tidak menyambut salam yang dihulurkan. Perlahan lahan Azmim menarik kembali tangannya. "Tak payah sibuk. Dia ni girlfriend aku. Aku tau la apa yang aku buat." Iqbal berkata angkuh.

  "Dahlah! Cepat! Dah lewat dah ni!" Iqbal menggamit Azmina sebelum pantas meninggalkan tempat itu dan menuju ke keretanya.

  "Erm. Maafkan saya ya? Saya pergi dulu." Azmina meminta diri sebelum tersenyum sekali lagi. Azmim sekali lagi terdiam. 

  "Cantik gak pompuan tu kan? Tapi tulah, pakwe dia teruk ah! Mengarah sana sini macam bini dia je. Tapi kalau tu bini dia pun jangan buat camtu. Betul tak?" Rayyan mengomel tak puas hati.

  Seketika, tiada respon dari Azmim. Rayyan menjeling tak puas hati. Dilambai lambai tangannya di depan muka Azmim. Hairan, tak berkelip pun! Rayyan menumbuk bahu Azmim. 

  "Aduh! Kau ni, sakit ah! Kau ni suka tumbuk bahu aku.." Azmim mengaduh kesakitan. 

  "Dah tu? Sape suruh kau berangan?" Rayyan berkata dan terus berjalan ke dewan makan.

  "Eh Rayyan! Tunggula aku!" Azmim pantas mengejar Rayyan.




----------------

  "Err Rayyan." Azmim yang duduk di sebelah Rayyan memandangnya. "Aku...."

"Apa?" Rayyan masih lagi fokus memandu kereta, kang accident naya je. 

 "Aku rasa aku dah jatuh cinta la dengan Azmina tu.." Azmim menyuarakan rasa hatinya.

 "What!" Rayyan pantas memberhentikan kereta di tepi jalan. "Kau gila?! Dia tu dah berpunyala wei! Kau tak nampak ke pakwe dia layan dia cane tadi? Pakwe dia tu panas baran kau tau tak!" Rayyan membidas.

  " Aku tau... Sebab tu la aku nak Azmina tu tinggalkan si Iqbal yang kejam gila bapak tu." Azmim tersengih sambil membuat gaya 'peacee'.

  "Orang yang dilamun cinta bukan dapat buat apa apa. Hurmm, yela. Kau cubala. Tapi hati hati tau! Jaga keselamatan kau tu, jangan sibuk berangan sampai accident jatuh longkang apa semua. Hati hati sikit dengan Iqbal tu, kang dia pukul kau ke ape ke, naya je nanti. Hah lepas tu, kau jaga batas pergaulan kau tu." Rayyan membebel sambil menyambung memandu kereta.

  "Ish kau ni! Membebel macam mak nenek!" Azmim mengusik lagi. 

 " Kau tu kawan aku! Mestila aku risau, kau nii, sempat lagi main main ek? Aku serius ni!" Rayyan memarahi Azmim. 

  " Yela yela, aku tau la. Kau jangan risau. Taula aku nak buat apa nanti." Azmim menenangkan Rayyan.
----
  "Errm, assalamualaikum Azmina!" Azmim menegur Azmina yang berjalan sendirian.

  "Waalaikummussalam." Azmina menjawab salam sambil tersenyum. "Err awak siapa?"

  "Lah, takkan tak ingat? Saya Azmim, yang terlanggar awak semalam." Azmim tersengih.

  "Ohh, awak rupanya. Ingatkan siapalah tadi." Azmina menjawab. 

  "Errr, awak, boleh kita berkawan?" Azmim bertanya.

  " Boleh je, kenapa awak tanya macam tu?" Azmina bertanya.

  " Yela, awakkan dah ada boyfriend." 

  "Alah, Iqbal tu? Dia boyfriend je la awak. Lainlah kalau dia tu suami saya." Azmina menggeleng kepala. Namun hatinya tetap berasa gentar, bimbang Iqbal akan cemburu.

   "Eh, saya ada kelas ni. Boleh mintak no fon?" Azmim mengeluarkan telefon bimbitnya.

  " Boleh, 013 340 2676." Azmina pula mengeluarkan telefon bimbitnya pula. " No awak pulak?"

" 011 545 1988. Saya pergi dululah ya? Bye!" Azmim meninggalkan Azmina dan berlari lari anak menuju ke dewan kuliah.
-----

  "Mim, kau cuba dengar lagu ni. Best ahh.." Rayyan menghulurkan earphone kepada Azmim.

  " Kau ni, demam selsema  pun still nak layan youtube lagi. Baik kau tido je. Semalam kau ngadu pening la tak larat la apalah." Azmim membebel. Earphone yang dihulur itu lansung tidak di ambil. 

  "Alah! Kau ni! Dengar je la!" Rayyan mendesak Azmim. Azmim pun mengambil earphone itu. Dihayati lagu itu sepenuh hatinya. 

   "Best kan? Kau tau tak lagu ni Encik Mimpi yang nyanyi? Dah masuk Indonesia dah pun lagu ni! Aku ada save lagu ni dalam Indonesia and Malay version dalam handphone aku." Rayyan berkata bersungguh sungguh.

  " Aku tau lah yang kau tu minat Encik Mimpi! Eh, nanti hantar kat aku tau. Hantar kat whatsapp." pinta Azmim sambil bangun dari birai katil untuk mengambil wuduk di bilik air.

  "Indonesia ke Melayu?" Rayyan bertanya.

  " Dua dua! " Azmim membalas dari dalam bilik air.
-------

  Azmim masih lagi termenung di atas katil.Rayyan sudah tidur, siap berdengkur lagi. Azmim yang mengarahkannya supaya tidur awal.Tiba tiba, dia teringat akan lagu yang dihantar oleh Rayyan di whatsappnya. 

  'Hurmm, lagu ni macam ada kena mengena dengan aku. Nak kasi dekat Azminalah.' Azmim pun send kepada Azmina.

Assalamualaikum awak! Tadi kawan saya bagi dengar lagu ni. Best sangat! Tak tau kenapa :) Awak cubalah dengar kay :D 
 'Done send. Now aku boleh tidur.' Azmim pun menutup lampu dan tidur dengan nyenyak
-----
  " Eh? Azmim send apa ni kat aku? Nak cuba dengarlah." Azmina menekan button play. 


Dah berkali-kali ku terfikir dan tertanya


Entah bagaimana kau sanggup bersamanya


Aku lihat dia taklah sekacak mana


Ai geram hati ku rasa





Di sini ku sedia menggantikan tempatnya


Kan ku buktikan ku lebih hebat darinya


Ayuh sayang jangan tangguh-tangguhkan masa


Janganlah tunggu lama-lama





Oh sayang sayang sayang sayang


Sejuta kali sayang


Tiada yang ku sayang selain kamu sayang


Sayang ku pada kamu takkan menghilang





Oh rindu rindu rindu rindu


Sejuta kali rindu


Hanya diri kamu yang selalu aku rindu


Setiap masa pun kamu dalam kalbuku





Sayang, ku kan setia


Akan ku pastikan kamu bahagia


Takkan ku biarkan kamu menderita


Tanpa rasa cinta





Sayang ku kan mencinta


Lebih dari apa kau dapat darinya


Ku janji kaukan pasti rasa sempurna


Tinggalkan lah dia


Ayuh Tinggalkan lah dia




Akan ku binakan mu istana bahagia


Ku lantik diriku menjadi panglima cinta


Yang akan melindungi kamu setiap masa


Kerna kamu sang puterinya


Sayang, ku kan setia




Akan ku pastikan kamu bahagia


Takkan ku biarkan kamu menderita


Tanpa rasa cinta





Sayang ku kan mencinta

Lebih dari apa kau dapat darinya
Ku janji kaukan pasti rasa sempurna
Tinggalkan lah dia
Ayuh Tinggalkan lah dia
Ayuh tinggalkanlah dia!

Sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2014/01/lirik-lagu-ayuh-tinggalkan-dia-encik.html#ixzz3RcyBzVC6

  "Eh? Macam mana dia tahu penyanyi feveret aku Encik Mimpi eh?" Azmina tertanya sendiri. Lantas jari jemari menaip sesuatu di telefon.

Thanks awak! Saya memang suka lagu ni. Lagipun saya memang suka gila dengan Encik Mimpi. Macam tahu tahu je awak ni. Lagu ni jadi lullaby malamni la jawabnya! Okeylah, saya nak tido dah ni. Nite.
 Azmina tersenyum sebelum menekan button send. Dirinya tertidur sambil bermimpi kan sesuatu yang indah. Bermimpi bertemu Encik Mimpi yang diminati.

 -------  

   " Hi awak!" Azmina menegur Azmim ceria.

 "Hi.!" Azmim membalas. " Dah dengar lagu tu?"

 "Dah! Macam mana awak tahu saya minat Encik Mimpi?" Azmina melompat gaya kanak kanak riang.

  " Saya tak tahu pun. Saya dengar lagu tu macam best je, so saya hantar la kat awak. Kawan saya yang minat EM tu bagi dengar semalam." Azmim tersengih.

  "Oh... yang ada dengan awak masa saya terlanggar awak tu?" Azmina bertanya meminta kepastian. Azmim sekadar mengangguk.

  "Ermm.. saya tak boleh lama ni, nanti Iqbal marah. Bye awak, nanti malam kita WA. Assalamualaikum!" Azmina meninggalkan Azmim.

  "Waalaikummussalam.." Azmim mengeluh. 'Nampaknya dia tak tahu lagi apa yang aku cuba buat. Bila dia nak tinggal mamat tu agaknye? ' Azmim bermonolog sendirian. 

  "Woi! Berangan lagi? Kang terlanggar pompuan mana pulak lepas tu jatuh cinta lagi." 

 "Eh terkejut pakcik meletup! Ishh kau ni! Kan aku dah melatah!" Azmim menumbuk bahu Rayyan.

 "Tengok! DAh sah sah la berangan! Kau angau niii, aku tak tau la apa nak jadi dengan kau ni. Hishh.." Rayyan menggeleng kepala.

----------------

  Empat bulan berlalu, Azmina masih lagi bercinta dengan Iqbal. Tetapi, Azmim dan Azmina kian rapat dari hari ke hari.

  Azmim membelek belek telefonnya. 'Hissh! Manala si Rayyan ni pergi. Dah berjanggut aku tunggu! Hantar WA ah kat dia.' Azmim mengomel sendiri. 

  'Eh? Ni kan video yang Indonesian punya tu? Nak dengar ah alang alang tunggu Rayyan ni.' Azmim mengambil earphone di dalam beg laptopnya. Khusyuk dia mendengar lagu itu sampai habis.

   " EHEM! Berangan lagi ke cik abang?" Rayyan melabuhkan punggungnya di tepi Azmim. Dalam pada itu, sempat dia menampar bahu Azmim.

  "Ish kau ni! Semenjak dua menjak ni suka betul jadikan bahu aku mangsa!" Azmim mengomel lagi. Sakitnya tak terperi! 

  "Ye la, sorry." Rayyan meminta maaf dan melangkah ke keretanya yang berada tidak jauh dari kerusi batu tadi. Azmim pula terkocoh kocoh mengejar Rayyan.

-------

  ' Hari ni, aku kena luahkan jugak perasaan aku kat dia. Aku kena jugak. WAJIB! Kau boleh buat Azmim, kau boleh buat okay? Just do it.' Azmim meyakinkan dirinya sendiri. Jari jemari pantas menaip sesuatu.


Awak, nak tahu something tak? Saya suka sangat dekat awak. Sejak pertama kita jumpa, saya dah memang suka dekat awak. Tapi, saya tak nak meluahkan perasaan cepat sangat. Takut bertepuk sebelah tangan. Takut nanti kena reject. Tapi, malam ni saya nekad nak luahkah perasaan saya. Awak dan saya sama sama busy sebab ni last sem sebelum kita graduated.  So saya tak sempat nak jumpa awak. And Iqbal tu pun jadi penghalang jugak. Saya tahu awak dah berpunya. But, cant you please 'tinggalkan dia'? Sebab saya tengok awak macam terseksa je jadi girfriend dia. Tapi, kalau awak tak nak terima saya, it's okay. Asalkan kita tetap jadi kawan. Hayati lagu ni. Special for Puteri Azmina Basyirah B Azman Hazim. 
 Azmim menghela nafas. Button send ditekan. Lama menunggu, Azmim tidak betah lagi untuk menahan ngantuknya. Dicapai bantal peluk, lantas menutup lampu tidur. Azmim lena dibuai mimpi.

------------------


  Berkerut dahi Azmina membaca mesej itu. Tidak lama kemudian, bibirnya mengukir senyuman. Dia nekad meninggalkan Iqbal. Jarinya menekan button play








Telah berkali-kali ku berpikir dan bertanya


Entah bagaimana kau sanggup bersamanya


Aku lihat dia hanya biasa saja


Jadi kesal aku rasanya





Di sini ku siap menggantikan tempatnya


Kan ku buktikan ku lebih hebat darinya


Ayuh sayang jangan kita berbuang waktu


Segera  kita ke penghulu





Oh sayang sayang sayang sayang


Berjuta kali sayang


Tiada yang ku sayang selain kamu sayang


Sayang ku pada kamu tak pernah hilang sayang





Oh rindu rindu rindu rindu


Berjuta kali rindu


Hanyalah diri kamu yang selalu aku rindu


Setiap saat pun kamu dalam kalbuku





Sayang, ku kan setia


Akan ku pastikan kamu bahagia


Takkan ku biarkan kamu menderita


Tanpa rasa cinta





 Kan ku serahkan mencinta


Lebih dari apa kau dapat darinya


Ku janji kau pasti merasa bahagia


Tinggalkan lah dia


Ayuh Tinggalkan lah dia




Tinggalkanlah dia
Ku janji setia
Ku serah segalanya
Hanya untuk dia
Tinggalkanlah dia
Ku janji setia
Ku serah segalanya
Hanya untuk dia

Akan ku binakan mu istana bahagia


Ku lantik diriku menjadi panglima cinta


Yang akan melindungi kamu setiap waktu


Kerna kamu sang puteriku


Sayang, ku kan setia




Akan ku pastikan kamu bahagia


Takkan ku biarkan kamu menderita


Tanpa rasa cinta





Kan ku serahkan cinta

Lebih dari apa kau dapat darinya
Ku janji kau pasti merasa bahagia
Tinggalkan lah dia
Ayuh Tinggalkan lah dia
Ayuh tinggalkanlah dia!

 Mutiara Mutiara's photo.
Dont worry, I will 'tinggalkan dia'. Iqbal is not my soulmate. Thanks sebab sedarkan saya. See you tomorrow!
  ----------------

  " I'm sorry. Saya pergi dulu." Azmina cepat cepat meninggalkan Iqbal yang masih terpinga pinga.

  Iqbal menahan Azmina. "But why? Sebelum ni kita okey je." 

  "Awak okey, tapi saya tak okey. Saya tak suka lelaki yang tak gentleman. Barang barang awak pun saya angkat tau!" Azmina menarik lengannya. Rimas! Dah lama dia bersabar. " Lagipun saya dah ada boyfriend baru. Esok dia akan datang jumpa family saya. Minggu depan pulak saya akan jumpa family dia. Lepas belajar terus tunang. Dah kerja dalam 4 bulan camtu terus kahwin."  

     "Siapa dia?!" Iqbal tak dapat menahan sabar. 

  " Muhammad Azmim Zamri Bin Najmuddin Bin Yusof. Kenapa?" Azmina menjongket kening.

   " Azmim?. Lelaki tu? Argh! Sudahlah! Tak de masa aku nak layan kau! Aku ni hensem okay! Sekali petik jari, 50 datang!" Iqbal meninggalkan Azmina. Hatinya panas membara. Tak pernah dia dihina begini. Tak ada gadis yang meninggalkan dia. Hmmpph! 

  " Woah, teruk dia mengamuk ek?" Azmim muncul di belakang Azmina sambil bersiul.

  " Ish! Terkejutlah!" Azmina bertindak refleks menampar bahu Azmim menggunakan fail di tangannya. 

  "Aduh! Awak ni, sama je dengan Rayyan! Suka tampar tampar bahu orang !" Azmim mengaduh.

  "Padan muka ! "

  -------------------------------
  16 bulan berlalu.. 
"Weh, aku tak sangkalah." Rayyan memulakan perbualan.

   " Tak sangka apa?" Azmim mendukung Azmira yang baru berusia 6 bulan. Azmira tidur lena di bahunya.

   " Sebab aku jugak la korang bersatu. Sampai dah ada anak. Kembar pulak tu! Haishh...." Rayyan memandang langit.

  "Dah jodoh. Kau tu, bila nak kahwin?" Azmim mengerling Rayyan yang duduk di sebelahnya.

   " Tak jumpa orang yang sesuai lagi. Tapikan, kalau aku tak bagi kau dengar lagu EM tu, agak agak kau akan hantar tak lagu tu kat dia?" Rayyan mengusap dagu.

  " Mungkin aku akan hantar lagu English, dan mungkin aku takkan tau yang dia minat EM." Azmim tersengih. 

  " Apa kata kau join GERTUMDA dengan kitorang?" Rayyan memandang Azmim. 

  "GERTUMDA?" Azmim mula berkerut kening/

 "Group Ekslusif Rahsia Tertutup Undergorund DreEMers Antarabangsa." 

" Panjang gila nama! Sapa yang reka tu?" Azmim makin pening.

"Sapa lagi, Encik Mimpi, kapten gila gila kitorang tula." 

"Kreatif." komen Azmim sepatah. " Eh dah ah, jom masuk dalam. Dah malam ni, sejuk. Kang demam pulak" Azmim mula melangkah masuk ke dalam rumah. Rayyan cuma membontoti Azmim. Tersenyum dia teringat kenangan lama.

THE END 


 Dah habis baca? Actually nak share lagu Ayo Tinggalkan Dia je. Huhi, tapi, nak jugakla serikan mata korang dengan cerpen yang Aini tulis sendiri :)


Okeh, night and sweet Dream! :) 

Labels:


Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Princess AK