http://picasion.com/gl/4E3Q/

Princess AK
Princess AK, who?

Click the image below for stuff, diaries, linkies, and my biodata .



Diaries Owner Linkies What I have

Assalamualaikum, Hi to all. I am Princess AK the owner of the blog. Don't forget to follow my blog! Thanks for visited my blog! I'll follow and visit you back!


Leave your footprint!


Tinggalkan korang punya tapak kaki kat sini. :) DO NOT! - No harsh words to each other - Do not fighting to each other DO - Sopan santun - Guna bahasa yang baik :) You May Do - You can bash me. - You can hate me. BUT YOU CANT DO IT TO OTHER VISITOR. Thank you!


Love in Friendship Part 1

gif maker

Yeayy! New cerpen. :D Karya nukilan Princess AK sendiri J Enjoy “ Love in Friendship” and dont forget to follow and comment! :D  

“Assalamualaikum semua. Hari ini kita ada rakan baru bernama Adam. Dipersilakan Adam memperkenalkan diri.” Suara Cikgu Rokiah bergema. Adam berdiri di hadapan kelas 4 Cempaka. Nafas ditarik panjang.

“Assamualaikum.” Adam cuba untuk senyum mengawal gemuruh. Kedengaran satu kelas menjawab salamnya. “ Nama saya, Adam bin Ahmad. Saya berasal dari Pahang. Saya pindah ke Kuala Lumpur sebab ayah saya bertukar ke sini. Saya harap kita dapat berkawan.”

“ Baiklah Adam. Kamu boleh duduk di sebelah Hisyam. “ Cikgu Rokiah memberi arahan. Hisyam senyum segaris, cuba merelakan arahan Cikgu Rokiah. Adam melangkah perlahan ke tempat duduk itu.

“ Hai. Nama saya Hisyam.” Hisyam menghulurkan tangannya, menyambut kedatangan murid baru itu.

“Adam.” Adam menyambut sambil tersenyum, senang dengan penerimaan Hisyam.

“Ehem! Murid murid, sila buka buku kamu semua. Hari ini kita belajar tentang kata 
imbuhan.” Arahan Cikgu Rokiah mematikan niat Hisyam untuk berbual lebih lanjut.

***

Adam berjalan sambil membawa bekal makanannya. Dia belum kenal sesiapa kecuali Hisyam. ‘ Nak makan dengan sape ni? Hisyam hilang pula. Hurmm’ getus hati kecil Adam.

“ Adam! Jom, makan sekali.” Hisyam menyapa Adam dari belakang. Adam mengangguk setuju. Mereka berjalan ke sebatang pokok berhampiran padang sekolah.

“ Err Hisyam, awak memang selalu makan sorang sorang ke?” Adam bertanya sambil tangannya membuka bekas makanan. ‘ Seronok jugak makan bawah pokok ni.’ Desis hati kecil Adam.

 “Eh taklah. Saya selalu makan dengan Rizal, cuma......” Hisyam berjeda. “ D..dia dah takde. Dia meninggal dua minggu lepas.” Mata Hisyam berkaca. “Tempat yang awak duduk tu tempat dialah.”


“Innalillahiwainnahilaihirojiun. Sorry, saya minta maaf. Tak bermaksud nak buat awak sedih..” Adam bersuara, serba salah.

  " Eh eh, tak apalah. Tak guna pun kalau saya nangis air mata darah ke, air paip ke air longkang ke, dia takkan datang balik. Redhakan sajalah, dan sedekahkan Al Fatihah pun sudah cukup. Sekurang kurangnya saya tak lupa dia, kan?" Adam mengangguk mendengar kata kata Hisyam. Kagum juga dia dengan semangat Hisyam.

  " Boleh kita jadi kawan?" Adam bertanya, berhati hati, bimbang mengguris hati rakan barunya itu.

     
   Hisyam mengangguk, tangan yang dihulur disambut. "Kawan." Masing masing mengukir senyum 

Bersambungg

Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Princess AK