http://picasion.com/gl/4E3Q/

Princess AK
Princess AK, who?

Click the image below for stuff, diaries, linkies, and my biodata .



Diaries Owner Linkies What I have

Assalamualaikum, Hi to all. I am Princess AK the owner of the blog. Don't forget to follow my blog! Thanks for visited my blog! I'll follow and visit you back!


Leave your footprint!


Tinggalkan korang punya tapak kaki kat sini. :) DO NOT! - No harsh words to each other - Do not fighting to each other DO - Sopan santun - Guna bahasa yang baik :) You May Do - You can bash me. - You can hate me. BUT YOU CANT DO IT TO OTHER VISITOR. Thank you!


A Day With Them ^_^

gif maker


Sebelum apa apa, aku nak kasi tahu korang, siapakah 'Them' itu. Mereka adalah ~ jeng jeng jeng ! 

  • Nurul Aina Bt Mahadzir ( Aina ) 
  • Nur Syahirah Bt Shafri ( Irah )
  • Nur Afiqah Syamsina Bt Muhd Syamsul Fadzli ( Syam ) 
  • Muhd Arif Hilmi B Hisyamuddin ( Arif ) 
  • Adib Adha B Khairul Anuar ( Adib / Da'a )     
(Dari kiri) Adib, Syahirah, Aina, AK, Syam and Arif . Bestie forever <3


 Okey, korang rasa pelik tak? Pelik tak? Ataupun korang rasa pelik tapi tak tahu benda apa yang pelik.? Haaa ~ Kalau mata korang ni #tajam dan #peka, korang akan perasan yang kami kami kami dan kami ni, pakai kot putih. Ala ala doktor gituuuu, cuba korang cari stetoskop pulak. Okey, memang takde, saja je. Mohon jangan marah. Kbye :P

  For your information my readers, last Saturday, 25th of April 2015, telah dianjurkan satu acara iaitu Konvensyen Doktor Muda Peringkat Daerah Kuala Muda bertempat di Sekolah Kebangsaan Ambangan Heigths di Sungai Petani, Kedah. Jadi, kamilah Doktor Muda yang mewakili Persatuan Doktor Muda Sekolah Kebangsaan Tikam Batu, mengambil bahagian dalam Pertandingan Kuiz Kesihatan Doktor Muda, Bicara Spontan Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris. 

  PESERTA KUIZ 
  1. Nur Syahirah  
  2. Nur Afiqah Syamsina 
  3. Nurul Aina
  4. Adib Adha 
PESERTA BICARA SPONTAN BAHASA MELAYU 

 Muhammad Arif Hilmi

PESERTA BICARA SPONTAN BAHASA INGGERIS 

  Princess AK 


  Untuk entri kali ini, aku nak mengasah bakat menulis karangan jenis catatan. Mohon tak kisah, dan teruslah membaca! :D 

 7 : 30 pagi 

 Arrive at school. Meet Aina, Irah and Syam. After that I meet Arif and Adib. 

 Irah : Mai lambatt! Tapi ingatkan orang suruh mai awal! 

// Sorry, I woke up late.//
Syam : Hang bangkit pukul berapa?

// 5 : 40 pagi. Dan tadi mak aku singgah beli makanan untuk hangpa. aku kalau nak mai pukul 7, aku kena bangun pukul 5 : 30. Dah la tadi aku terbabas berangan melebihi hadnya. :D //  
Girls : LAMBAT GILA KO SIAAP!!!!!! 

// Haha . Well, tara nak mandi setengah jam, nak pakai baju mekap setengah jam, pakai tudung, tiup sana lipat sini setengah jam haha. Tu tambah dengan berangan lagiii, haaa.//

Chit chat sikit, segala ABPBH, Qu Puteh Bintang Bersama Bintang, Galaksi, Melodi dan semua gosip retis pun diheret masuk dalam perbualan kami ~ .

7 : 45 pagi : 

   Teacher Sabariah pun sampai, membawa kot Doktor Muda. Kemudian kami pun berjalan jalan itik dan ayam ke kantin untuk breakfast. Sambil sambil breakfast tu, boleh pulak ada kucing naik atas meja. Bahana bosan, habis kucing tu jadi mangsa. LOL haha. 

8 : 15 pagi 

 The girls pergi dulu dengan Teacher. While me, Arif and Adib need to wait for awhile. Sebab kena jumpa guru besar, nak sahkan surat apa-kebenda-entah. Tula nama dia XD 

Sambil sambil tu, sembanglah pasal apa kebenda zaman tadika, baru masuk sekolah, masa baru kenal ABC tu apa, masa baru reti eja nama sendiri, masa baru tahu yang kereta dalam bahasa Inggeris adalah Car, bukan Korota. Sampai yang aku buli Arif pun dia ungkit sekali. Kuajo Arif ngan Adib haha. 

Pastu, Arif membebel pasal kasut, pasal terlepas tengok favourite show dia kat TV, pasal terlupa nak keluar main, pasal apa kebenda entah. Perghhh, tahap membebel dia, dua kali lima je ngan aku. Sape yang pompuan sebenarnya kat sini? 

8 :30 pagi 

 Bertolak ke SK Ambangan Heights with my mom, selaku guru pengiring. Sepanjang perjalanan, dua orang yang mulut macam burung murai tercabut ekor senyap terus. Perghhhh, depan aku bolehlah korang nak melawak membebel macam mak nenek. Mai dengan mak aku terus terkedu, tanya pun tak berjawab. 

 Aku yang duduk kat seat depan pun layan la lagu kat radio sensorang, even aku tak tau lagu apa kebenda entah, sebab lagu tu tak pemes pun. Aku pun layan la sampai terangguk angguk kepala, even lagu macam nk dodoi org tido. Oleh sebab bosan tahap tenuk, aku tanya pun tak berjawab, so lyn je la lagu tu. Biasa kalau lagu bosan aku tutup radio then buat karaoke sendiri. tapi takkanla nak karaoke kuat kuat, terkejut beruk budak berdua tu nanti . 

9 : 05 pagi 

  Tiba di SK Ambangan Heights. Berlari anak masuk dewan. Dan berlari anak jugak ke perpustakaan, tempat bertanding Bicara Spontan BM dan Bicara Spontan BI. Rupanya semua sekolah tengah tunggu kitorang. Haha, k malu gila doe. Habis Arif tu kena belasah dengan aku, kena tarik baju, kena cubit kena penumbuk kat bahu, kena terajang kat kaki, kena bebel. Malu punya pasal, mampus aa haha.

   Arif pun cabut nombor giliran, dan dia pun bising la tepi telinga aku, pot pet pot pet suruh aku tolong, mai time orang nk tolong dia boleh pulakkkkkkkkkkkkkkkkk marah marah. Aku la dia ni, rasa nak cepuk je. -.-

   Masing masing bagi kata semangat dekat masing masing. Yang paling aku terharu mamat ni dengan baik hatinya bagi isyarat pendorong semangat masa guwa tengah neves atas pentas tu. Okey terima kasih . :'(

Arif neves aiyokkk!! Neves neves :P Berdiri pun dah tak betul. :P Welkkk Arif neves. 
Suka betul aku buli dia :v

11 : 40 pagi 

   Turun ke dewan, berkumpul dengan kengkawan lain. Tapiiii sebelum tu, lets snap some picture!!!

Arif, Cikgu Noraini and AK. Happy Family! :D 
Doktor Muda Muhd Arif Hilmi B Hisyamuddin! Okey takde la hebat sangat. *flip hijab*


#Emergencypartner #notemergencycouple #AiniandArif #Bestfriendforever

Soooo cute. Perasan gila . Rendang gila badan kau AK!!! 

Sesampai dewan, aku sembang dengan geng pompuan, Arif gi kat mak dia, a.k.a Puan Anis Shuhaila. Makcik Anis ni sangat baik dengan aku. Suara dia pun lembut je. Takde la baik yang terlampau baik, tapi okeyla, sebab baru dua tiga kali jumpa pun dia dah layan aku sebegitu.  Lepastu boleh pulakkk diorang nii kenenkan aku dengan Arif, hishh. Okey lupa nak kasitau, dia ni la Ketua Pengawas yang tak berapa berkenan di hati ku. Lalalala ~

  Then ada acara makan makan tau, lol.. Tak la, kiranya rehat la kejap sebelum mula majlis penyampaian hadiah. Kitorang pergi la ambik bihun yg dah siap berbungkus. Dan cari jugak kat mana sudu, tapi tak jumpa, so basuh je la tangan.

   Tapi yg peliknya aku ni keje mengekor je Arif, tau la aku anak bongsu, dia anak sulung. Tapi kenapa aku mesti mengekor mamat ni, suka hati je nak buat Arif ni macam abang sendiri lalalala~ Even aku yang lahir dulu, baru dia lahir :P

   Lepas tu aku mcm dah tak lalu nk makan. Aku gi la basuh tangan, okey tak, sebenarnya Arif gi basuh tangan, aku ikut je la. Sebabnya, kalau aku tak pergi time tu, maybe lepas ni aku kena pergi basuh tangan sensorang :v Lima minit kemudian, Arif kasi aku sudu. Okey, aku dah mcm ermm,, Arif ko demam ek? Tapi dia kata aku dah tolong dia, so dia kira nak balas balik. Tapi benda apa aku dah buat dengan dia? Seingat aku, aku terajang marah marah dia ada la :v 

Kalau orang nak buat baik tu terima je la. Tak payah banyak sangat cekadak engkau. Lain la orang tu kau tak kenal. Kalau orang tu kau kenal, dan dia memang ikhlas nak tolong kau, tak payah nak banyak sangat songeh kau.  
 Lepas makan tu, aku bosan gila nak mampus. Yang geng pompuan ni sembang apa kebenda entah, malas aku nak mencelah. Tau tau lagu Rindukanlah berkumandang di ruang udara. So aku pun ambik la kesah, sbb lagu EM tu haha~ Next and next, Lagu semua best best :D Aku dengan Arif dengan Adib sesama karaoke. DAh bosan, kau nak expect aku buat apa? Menari gagnam style atas pentas? Mengundang malu namanya. 

Eloklah tu, hangpa laki bini sesama suka karaoke. Nyanyi lagi kuat kuat. - Afiqah 

 Jeles cakap arr wei haha. Ambo suka nyanyi, nak wat lagumano. Tak tau pulak Arif ni suka nyanyi macam guwa. Hafal pulak tu lelagu yang guwa minat tu. Bestfriend of the year :3 Maka berkaraokelah aku, Arif dan Adib. AAA ! Bateri cap AAA xD 

  Tak lama kemudian, majlis bermula dengan ketibaan para jemputan. 30 minit kemudian, majlis penyampaian hadiah dimulakan dengan penyampaian hadiah pemenang Bicara Spontan BM. 

Sah aku tak dapat. - Arif   
  Tapi dalam hati harap dia dapat no.3 at least. Why? 

Sebab aku yang ajar dia. Aku yang bising bagitau apa nak buat. Aku la yang tiup semangat kat Arif yang neves gila tu. Dia macam anak didik aku seperti mana Syahirah, yang aku pernah train.  

Tapi nak buat macam mana, dah tak de rezeki. Takkan kau nak gi serang juri tu kot? Gila? 


Debaran makin menggila bila majlis diteruskan dengan penyampaian hadiah untuk pemenang Bicara Spontan BI. 


 Hang mesti dapat punya. Tadi aku tengok orang lain semua teruk. Hg paling okey. Cuma budak sekolah Convent tu ja yg hebat. Hg mesti dpt no 3 atau no 2. - Arif 
  I hope so Arif, I hope so. * jeling Arif. * 

  
Tempat ketiga jatuh kepada~ Doktor Muda, Nurin Atikah! 

 Arif Hilmi. -.-" *tangan dah get ready nak tampar Arif kuasa 2 * 


Tempat kedua, jatuh kepada, ~~~~~~
Arif. Arif. Arif.


Ni mesti nama hang punya! - Arif 
DOKTOR MUDA AINI KHADIJAH!!!!!! 
Waaa! 

AKU DAH KATA! - Arif 



 Naik atas pentas ambil tersenyum. Happy! Untunglah mulut kau masin Arif :D Turun turun pentas je terus ~ 

Arif!!! Thankssss!!! 

Aku dah cakap, tak caya! Bak bak nak tengok. - Arif 

Nah ambik sorang satu. :D I am so happy ~ Lalalala ~ 

Kemudian, majlis pun tamat selepas penyampaian hadiah. Sepanjang majlis tu aku ngan Arif keep bersembang dalam nada berbisik. Sebab kitorang banyak lalui hari itu bersama sama, okey apa kau merepek ni xD Ye la, kitorang banyak jalan sesama semua. Begitulah ia ~ Okey faham? Donee ~ 

 After that, sesi bergambar!!! 


Kamilah Doktor Muda ~ 
Baru tangkap satu gambar, Arif dan Adib dah balik :'( Okey, aku kesian dengan Adib. Gambar dia satu je xD 

Okey nak tepek gambar bebanyak and good night! 

Friends forever. 


BYE! 
*takdak mood nak sambung 

Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Princess AK