http://picasion.com/gl/4E3Q/

Princess AK
Princess AK, who?

Click the image below for stuff, diaries, linkies, and my biodata .



Diaries Owner Linkies What I have

Assalamualaikum, Hi to all. I am Princess AK the owner of the blog. Don't forget to follow my blog! Thanks for visited my blog! I'll follow and visit you back!


Leave your footprint!


Tinggalkan korang punya tapak kaki kat sini. :) DO NOT! - No harsh words to each other - Do not fighting to each other DO - Sopan santun - Guna bahasa yang baik :) You May Do - You can bash me. - You can hate me. BUT YOU CANT DO IT TO OTHER VISITOR. Thank you!


Salah ke?

gif maker

 Baca dan fahamkan. *entah kenapa aku rasa ayat ni macam ayat buku teks * 

Assalamualaikum.

Sebelum aku cakap apa-apa, aku ingin menujukan beberapa soalan. Ada sape-sape yang tak tau maksud BFF? Tak kan tak tau beb. Zaman urban camni kene ar tau istilah-istilah sofistikated macam ni beb. BFF bermaksud "Best Friend Forever", bukan Backstreet Boy okay. Jangan sampai aku ludah muka mahasiswa.

Yang aku maksudkan kat sini bukan Best Friend biasa, i mean Best Friend yang berlainan jantina dengan kita dan dialah satu-satunya orang yang kita ceritakan semua masalah kita and kadang-kadang tu dengan boyfriend/girlfriend kita sendiri pon kita tak share benda macam ni sekali. Korang mesti ada bestfren macam ni kan?

Aku rasa benda ni memang biasa dah dengan masyarakat kita zaman sekarang. Kadang-kadang ada certain benda kita tak nak/ tak boleh nak share dengan BF/GF kita sendiri. Lagi-lagi kalau masalah yang melibatkan hubungan kita dengan pasangan kita tu sendiri.

Aku pon ade bestfriend macam ni dulu. Semua masalah aku akan kongsi dengan dia. Aku percaya kat dia n dia percaya kat aku. Kitorang saling share kegembiraan and kesedihan antara satu sama lain. Ayat-ayat seperti "weh aku rindu ko arr" kalau lama tak bertegur, atau ayat seperti " weh ko jangan sedih , aku kan sayang ko", kalau ingin memujuk jika ada yang bersedih antara kitorang seperti ini menjadi kebiasaan kepada hubungan "bestfriend" kitorang ni.

Waktu tu aku dah ada GF, and aku mengaku aku sangat tak adil pada GF aku waktu tu. Sebab banyak perkara yang aku rasa lagi selesa nak share dengan bestfren aku ni berbanding dengan GF aku sendiri. Waktu tu pulak bestfren aku ni takde BF. Waktu kitorang awal-awal rapat dulu aku ada tanya dia, takpe ke kita rapat macam ni. Aku kan ada GF. Dia kata dia tak kisah. Dia siap mintak permission lagi nak rapat dengan aku. Dia tanya "boleh tak aku jadi bestfriend ko?". Agak pelik soalan tersebut, sebab aku terfikir sejenak waktu tu, perlu ke mintak kebenaran untuk jadi bestfriend. Huhu.. Dia kata dia cuma nak jadi kawan yang setia mendengar semua masalah aku dan dia nak bersama dengan aku waktu aku susah dan senang. So sweet of her.

Dan kitorang pon makin hari makin rapat. Sangat-sangat rapat. Dia selalu bagi aku coklat dan juga kad-kad yang comel. Lagi-lagi waktu exam,dia bagi kad/surat sebagai pembakar semangat untuk hadapi paper-paper yang mendatang. Aku pon tak lupa untuk membalas coklat dan kad yang dia bagi kat aku tu. Aku mengaku aku betul-betul sayang kat dia, tapi aku tak pernah ada perasaan cinta kat dia. Aku jujur, aku cuma rasakan aku sayang dia gila babas sebagai kawan yang sangat caring dan memahami je, tak lebih dari itu. Bagi aku, perasaan cinta yang ada kat aku ni bukan untuk dia, perasaan cinta ini hanya untuk GF aku waktu tu. Perghh.

Aku sayang kat dia. Dia sahabat aku di waktu aku kecewa dan ketawa. Waktu aku fly pon dia yang lebih ambik berat tentang aku berbanding GF aku sendiri. Perempuan yang terakhir aku jumpa before aku fly pon dia jugak. Walaupon aku ade awek aku sendiri, aku tak pernah lupa tentang dia and selalu concern pasal life dia kat malaysia. Bagi aku yang ada awek waktu tu, awek tetap awek, tapi bestfren tetap bestfren jugak. Aku tak pernah ketepikan dia dengan beralasankan awek aku.




  For your information, entry ni aku cekup daripada blog kapten kesayangan aku, Encik Mimpi. Ampun kapten, Aini pakai main curi je :3 

   Okey actually topik utama aku tak ada kena mengena lansung dengan Encik Mimpi mahupun kaum kerabat dia. Ni pasal, Arif (again) iaitu ketua pengawas sekolah aku dalam entri sebelum ni. 

  Okey for your information, kitorang berdua ni dilanda gosip yang bapak hebat. Semuanya gara gara entry ' A Day With them ^_^ ' .
   Aku tertulis pasal Arif terlampau banyak. Just that. Okay -.-" Persoalannya di sini, salah ke aku nak jadi BFF Arif? 

   Just BFF. Tu bagi aku la, seperti artikel di atas jugalah. Just Bestfriend Forever. Apa yang salahnya? 
Asalkan jaga batas pergaulan, no big deal right? 

  TAPI, bagi kengkawan aku yang lain, aku dengan Arif bukan BFF. Hello? Bukan BFF ? Then what? 

You both have feeling to each other ~ Sweet Couple huh? 
  Nonsense! Aku , Arif couple? SORRY!! 

Remember this : - 


  • No couple. 
  • Couple tu haram! 
  • Aku bukan manusia tak de otak
  • Abang kakak aku pun tak couple --" Apatah lagi aku 
  • Couple hanya untuk orang yang tak tau hukum agama
  • BFF better than couple
  • Maruah diri kena jaga, aku kan harapan bangsa. 

 Okey, kalau aku nak ambik EM sebagai contoh, mungkin jauh sangat/ Sebab EM aku baru kenal dalam 4 tahun cenggitu. 

 Kita ambik kakak aku sebagai contoh. 

  Nama kakak aku ni Aisyah. Dia ada ramai BFF lelaki. Like : -


  • Rizqin
  • Hatim
  • Ashraf
  • Abu
Ni la antara yang aku ingat. Diorang memang baik dengan kakak aku. Diorang yang tolong kakak aku saat dai jauh di perantauan. So? Apa salahnya BFF dengan lelaki? Aku tak nampak salahnya di sini. 

Kiranya entri tu macam meraikan persahabatan aku dengan Arif la. TAPI, memang la tak adil untuk aku tulis pasal Arif terlampau banyak, sebab Arif baru je kawan baik ngan aku . Tapi dah memang part tu aku banyak cakap dengan Arif, banyak spend time dengan Arif, what do you expect?! Kau nak aku tulis pasal kucing lalu tepi tempat duduk eh?! 

  Lagipun ni blog aku, aku bukan nak cari populariti sangat pun. Aku nak luahkan perasaan kat satu tempat yang semua orang tau. JUST THAT AND WHY ARE YOU SO BUSYBODY HUH?! 

 Maybe dekat haters lain aku wat derk je, tapi dengan schoolmates aku sendiri, sori la wei. You know who am I right? 

So then, untuk mengakhiri entri ini. 

I love Arif as MY BESTFRIEND. Ever and ever. And I love you too <3 I love all my classmates, and schoolmates :) 

 Kalau kau tak tau lagi nak baca macam mana aku tak tau la. 

Bye, see you next entry! :D 





Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Princess AK